קרנות נדל"ן בחו"ל – כל המידע על אפיק ההשקעה הפופולרי

ישראלים רבים מגלים עניין בהשקעות נדל"ן בחו"ל במקביל לרכישת קרקעות בישראל, אחת הדרכים הנפוצות בקרב הישראלים להשקעה בנדל"ן בחו"ל הינה באמצעות רכישת יחידות השתתפות בפרויקטים גדולים עם קרנות.

בועת הנדל"ן בישראל והמחירים הגבוהים מעודדים את הישראלים לפנות לאלטרנטיבות השקעה שונות, כאשר השקעה באמצעות קרנות נדל"ן בחו"ל הינה הפופולרית ביניהן. אחת הסיבות לכך היא הסכום הנמוך שנדרש על מנת לרכוש יחידת השתתפות, מהן הסיבות הנוספות? יצאנו לבדוק.

קרן נדל"ן בחו"ל – הכירו את המושג

לפניי שנבין מהן הסיבות שבגינן הישראלים מעדיפים להשקיע בנדל"ן בחו"ל באמצעות קרנות, ראוי שנבין קודם מהי קרן נדל"ן בחו"ל ומה תפקידה. קרן נדל"ן הינה הגורם המגשר בין יזם נדל"ן לבין המשקיעים בתהליך גיוס הון לפרויקטים שמצריכים השקעה גבוהה. כדוגמת קרן 35 שמגייסת הון לטובת פרויקטים בקנדה וארה"ב.

מהם סוגי הפרויקטים שמגייסים הון עבורם באמצעות קרנות?

קרנות נדל"ן בחו"ל מגייסות הון ממשקיעים בדר"כ עבור שני סוגי פרויקטים: פרויקט יזמי ופרויקט השבחה, שניהם יהיו בסדרי גודל של עשרות דירות ומעלה.
בפרויקט יזמי, המטרה היא להקים בניין מגורים החל משלב רכישת הקרקע ועד לשלב האכלוס והמכירה של הבניין. פרויקט כזה דורש מהיזם הון גבוהה מאוד, שאותו הוא מגייס מהבנק בחלקו ובאמצעות מימון של קרן לאחר שזו בדקה באמצעות הכלים העומדים לרשותה לרבות אנליסטים וכלכלנים את הפרויקט ואת הרקע של היזם.
סוג נוסף של פרויקטים שהקרנות מגייסות עבורם הון ע"י משקיעים הוא בהשבחה של נכסי מולטי פמלי. במקרה הזה, הנכס כבר קיים אך דורש עבודות שיפוץ והשבחה שמטרה שלהן היא לעלות את מחירי שכר הדירה והשווי הכולל של הנכס. כך שבסיום ההשבחה יהיה ניתן למכור את הנכס ברווח.

מה העלות המינימלית לרכישת יחידת השתתפות?

כאמור אחת הסיבות העיקריות לכך שהשקעה בקרנות נדל"ן בחו"ל הינה פופולרית בקרב הישראלים היא כרטיס הכניסה הנמוך הנדרש מהמשקיע לרכישת יחידת השתתפות. "יחידת השתתפות" הינה רכישה של חלק יחסי בחברה שמחזיקה בקרקע / בנכס שעל הפרויקט. מרבית הקרנות בישראל יאפשרו למשקיעים לרכוש יחידת השתתפות החל מ- 30,000$ כאשר הצפי לתשואה שנתית הוא דו ספרתי בדר"כ.

אורך חיי ההשקעה משתנה בין פרויקט לפרויקט, אך בדר"כ ינוע בין 3-6 שנים. שבטווח הזמן הזה המשקיע הינו פאסיבי לחלוטין, כל הפיקוח על ההשקעה ועל היזם מתבצע ע"י הקרן והמשקיע מקבל דיווחים שותפים מהקרן.

למשקיעים מומלץ לוודא שהקרן עובדת לפי החוק של הרשות לניירות ערך, המגבילה את הקרנות להציג את מספרי התשואות והתוכנית העסקית המלאה של הפרויקט ל- 35 ניצעים בלבד.

קרקעות להשקעה הפכו להיות הטרנד הפופולארי בקרב משקיעים רבים, אך מה כלול בענף ההשקעות המורכב הזה?

אחד מאפיקי ההשקעות הפופולארים בישראל הוא השקעה בקרקעות לטובת פוטנציאל תשואה עתידית במקרה של הפשרת קרקעות

האם יש סיבה להשקיע בקרקעות בישראל כאשר ישנן הזדמנויות השקעה ברחבי העולם? מדוע משקיעים מחפשים להשקיע דווקא בישראל?

שוק הנדל"ן בישראל הוא אפיק פופולארי להשקעה בעלת פוטנציאל רווח גבוה בהרבה מאפיקי חיסכון רגילים. אחד מאפיקי ההשקעה שזוכים לפריחה כיום הוא רכישת אדמות חקלאיות.