מגרשים להשקעה במרכז

מגרשים להשקעה במרכז - פוטנציאל תשואה

אם בעבר אנשים פרטיים היו מתעניינים בשוק הנדל"ן במטרה לרכוש בית או דירה מקבלן, או מקסימום שטח לבנייה בפרויקט של בניה עצמית, הרי שהיום רכישת קרקעות הולכת ונהיית אפיק השקעה פופולארי, בייחוד כאשר מדובר ברכישת קרקע חקלאית להפשרה. מדובר בתהליך מורכב, ולכן אנו מביאים בפניכם מספר עצות וטיפים לאיתור קרקע מתאימה.

מיקום

כדי שההשקעה שלכם תשתלם, אתם צריכים לאתר מגרשים חקלאיים שהסיכויים שיופשרו לבנייה הם גבוהים. שטחים אלו צריכים להיות ממוקמים בשוליהם של ישובים משגשגים בהם קיימת צמיחה דמוגרפית. בנוסף לכך, חשוב לוודא שלא מדובר בשטחים שמיועדים לקווי תחבורה ציבורית שייבנו בעתיד, וכי אין בסביבה גורמים שיהוו חסם להפשרת שטחים עתידית או ימנעו היתרי בנייה על השטח, כמו ממצאים ארכיאולוגיים בסביבה, מתקנים ביטחוניים ומפעלים מזהמים. באופן כללי, שטחים הנמצאים במרכז הארץ יהיו בעלי פוטנציאל רווח גדול יותר, אך כמובן יש לבחון כל מקרה לגופו.

קרקע בבעלות פרטית

עדיף להימנע מרכישת קרקע הנמצאת בבעלות מנהל המקרקעין, שכן במקרה של שינוי היעוד של הקרקע יתכן ותמצאו שחוזה החכירה מחזיר את הקרקע למנהל. אם בכל זאת אתם מעוניינים לרכוש קרקע מן המנהל, בדקו היטב את החוזה והתייעצו בעורך דין מומחה לנדל"ן בכדי לוודא שהרכישה כדאית.

חיפוש מדוקדק

איתור מגרשים אטרקטיביים אינו משימה פשוטה. כדי למצוא מגרש אטרקטיבי בעל פוטנציאל רווח גבוה יש לחפש ולבדוק בלוחות המכירה בעיתונות וברשת, בחברות בנייה, סוכנויות נדל"ן ובכל מקור מידע אפשרי אחר. אל תחסכו במאמצים למצוא את המגרש שיבטיח לכם תמורה גבוהה להשקעתכם.

בחירת חברת בנייה אמינה

ברוב המקרים ניתן למצוא מגרשים למכירה דרך חברות בנייה המקדמות פרויקטים גדולים. בנוסף לאנשי מקצוע אמינים ולחברות בנייה מקצועיות ומהימנות, שוק הנדל"ן מושך אליו גם גורמים פחות חיוביים, שישמחו למכור לכם שטחים חקלאיים שאין סיכוי שיופשרו לבנייה, תוך יצירת מצג שווא כאילו השטח נמצא בהליכי הפשרה.  אם אתם רוכשים מגרש דרך חברת בנייה, בדקו את המוניטין, הרמה המקצועית והאמינות של החברה בטרם שתבצעו את העסקה. כך תימנעו מחבירה לגורמים שמנסים לעשות רווח קל על גבם של משקיעים תמימים חסרי ידע מקצועי.

מראה עיניים

משווקי המגרשים לא תמיד יספרו לכם את כל האמת על השטח. בטרם שתחליטו אם לרכוש מגרש מסוים, גשו לשטח עצמו והתרשמו במו עיניכם מסביבתו. נסו לאתר מפגעים וגורמים אחרים שעלולים לחבל באפשרות של הפשרת הקרקע לבנייה.

ייעוץ מקצועי

רכישת מגרש המיועד להפשרה היא דרך מצוינת להרוויח תשואה נאה מההון שצברתם. כדי שלא תטעו ותשקיעו בשטח שרוב הסיכויים שלא יופשר, וכדי שלא תישארו ללא כספכם ועם שטח חקלאי שאין לכם מה לעשות בו, כדאי להיעזר באיש מקצוע. אם אינכם בקיאים בתחום, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לנדל"ן, לשמאי או לחברת בנייה אמינה, בכדי שייעצו לכם, ידריכו אתכם וילוו אתכם בתהליך.

מהו נדל"ן להשקעה ? כיצד לומדים לבחון עסקת נדל"ן ? העולם הזה מורכב ורחב מאוד אך למיומנים ביותר מצפה פוטנציאל תשואה אדירה. 

תמיד תהיתם מה המשמעויות של המושגים המורכבים בעולם הנדל"ן ? ריכזנו עבורכם את מילון המושגים הדרוש להשקעה הבאה שלכם..

איזה סוג קרקע לרכוש ? האם מגרש עם ייעוד מסחרי עדיף על קרקע חקלאית ? או שאולי עדיף דירה המיועדת לתמ"א 38 ? קראו את ההבדלים והיתרונות של כל אחת מהאפשרויות