מגרשים ושטחים להשקעה

מגרשים ושטחים להשקעה

מחפשים קרקע לרכישה כהשקעה מניבה? רגע לפני שאתם יוצאים למצוא את החלקה והשטח שיתאימו לכם ביותר, כדאי ללמוד את הנושא לעומק: אילו סוגי קרקע מוצעים למכירה בישראל, מה ההבדלים בין השטחים השונים, ואילו שטחים הכי משתלם לרכוש. על כך ועוד בשורות הבאות.

השקעה לטווח בינוני או ארוך

ראשית יש להבין כי כאשר אתם רוכשים קרקע, ובייחוד כשמדובר בקרקע שאינה מיועדת ברגע זה לבנייה, יהיה עליכם להתאזר בסבלנות עד שתוכלו לראות רווחים מן הרכישה. 

במקרים מסוימים, כמו למשל כאשר מדובר בקרקע חקלאית שאתם מקווים שתופשר לבנייה, אתם עלולים לגלות בדיעבד שכספכם ירד לטמיון אם יוחלט להשאיר את יעודה המקורי של הקרקע כפי שהוא. יחד עם זאת, מי שמעז להמר, רוכש קרקע חקלאית מתוך תקווה שבעתיד תופשר לבנייה והימורו מצליח, זוכה לקטוף את הרווחים הנאים ביותר.

סוגי קרקעות

 קיימים מספר סוגי קרקעות

  • קרקעות למגורים – קרקעות המיועדות לבנייה למגורים. קרקעות אלו נמצאות בדרך כלל בסמוך לערים, הן מיועדות לבנייה בעתיד ולאחר הפשרתן יכול המשקיע למכור אותן , לבנות עליהן או לממש זכות לדירה בעסקה עם יזם אם וכאשר תתבצע בנייה על הקרקע.
    ככל שהקרקעות סמוכות יותר לאזורים מיושבים כך גדל הסיכוי שבעתיד הלא רחוק הן יופשרו לבנייה. שטחים הנמצאים באזורי מגורים נחשבים לאטרקטיביים ביותר מבחינת משקיעים ומהווים השקעה יחסית בטוחה. יחד עם זאת, גם כשמדובר בקרקע באזור מגורים סוג הבנייה שיתבצע בעתיד, ואופי האוכלוסייה המיועדת להתגורר בפרויקט ישפיעו על התשואה שעסקת הרכישה תניב.

  • קרקעות באזורי מלאכה ותעשייה – בדרך כלל מרוחקות יותר ממרכזי היישובים וממוקמות בשוליה של תכנית המתאר. השקעה בקרקע באזורי מלאכה ותעשייה מאפשרת לרוכש להשכיר את השטח בעתיד למבני תעשייה או מלאכה.
    מדובר בשטחים אטרקטיביים פחות מאלו הנמצאים באזורי מגורים, יחד עם זאת השקעה בקרקע באזורי מלאכה עשויה להבטיח לרוכש אפשרות עתידית להכנסה קבועה מהשכרת השטח, ולכן עדיין נחשבת לאטרקטיבית.

  • קרקעות באזורי מסחר משרדים – כאשר מתכננים לבנות שכונה או עיר חדשה, ממוקמים אזורי המסחר והמשרדים במרכז הפרויקט. רכישת קרקע באזורים שמיועדים למבני משרדים ומסחר היא אמנם משתלמת, אך על הרוכש להתאזר בסבלנות רבה טרם יראה את התוצאות המבוקשות.
    רכישת קרקע באזורי מסחר ומשרדים מתאימה למי שיש לו אורך נשימה פיננסי ארוך דיו, כדי שיוכל להתאזר בסבלנות הנדרשת עד שיזכה לתגמול על השקעתו.

  • קרקעות באזורי תחבורה – קרקעות הממוקמות באזורים המיועדים לתחבורה אינן מומלצות כקרקעות להשקעה, כיוון שהן עתידות להיות מופקעות על ידי המדינה לטובת בניית נתיבי תחבורה בעתיד.
    כאשר מוצעת למכירה קרקע חקלאית הממוקמת בסמוך לנתיבי תחבורה יש לקחת בחשבון שקיים סיכוי גבוה שהקרקע תופקע לצורך הרחבת נתיבי התחבורה בעתיד. יחד עם זאת, במידה והקרקע שרכשתם לא תופקע ותיבנה בסמוך לה תחנת רכבת או תחנה מרכזית, הדבר יעלה את ערך הקרקע.

  • שטחים פתוחים – שטחים פתוחים הם שטחים המיועדים להישאר טבעיים כדי להוות ריאות ירוקות למרחב הבנוי. קרקעות הממוקמות באזורי שטחים פתוחים אינן מומלצות לרכישה, כיוון שאינן עתידות להניב רווחים כלשהם.
     יחד עם זאת, יש מי שרוכשים שטחים באזורים פתוחים במקומות ייחודיים, כמו בסמוך לים, מתוך תקווה שבעתיד תופשר הקרקע שרכשו לבנייה. אם ואכן כך יהיה, ערך הקרקע יעלה במידה רבה.

ערוץ השקעה רווחי למיטיבי לכת

מי שהצליח לחסוך מעט כסף ומעוניין למצוא את הדרך לגרום לכסף לעבוד בשבילו. כיוון שהריביות בשנים האחרונות נמוכות מאוד, אפיקי החיסכון שמציעים הבנקים אינם אטרקטיביים, והציבור מחפש השקעות אלטרנטיביות . 

רכישת קרקע להשקעה יכולה להניב תשואה נאה, ואף לספק לרוכש הכנסה פסיבית קבועה אם יוכל להמתין מספר שנים, ואם הבנייה בפועל תהיה בהתאם לציפיותיו. יחיד עם זאת, מי שזקוק להכנסה מיידית אינו יכול להסתמך על קרקע להשקעה.

רכישה מושכלת

רכישת קרקע להשקעה כרוכה בסיכון, שכן אין ערבות לרוכש שעתידה של הקרקע יתאים לציפיותיו. כדי למזער את הסיכון יש לבצע בדיקות מקדימות לגבי תכנון הבנייה על הקרקע בעתיד. את הבדיקות יש לבצע בועדות הבנייה המקומיות והמחוזיות, ואף במנהל. אין להסתמך רק על תכניות הנמצאות בוועדה מקומית, או כאלו שאושרו על ידה, שכן כדי שהבנייה אכן תתבצע יש לקבל אישורים מן הועדה המחוזית. 

בנוסף לכך, יש לוודא שאתם רוכשים קרקע פרטית, ולא קרקע של המנהל, ושמי שמוכר לכם את השטח אכן רשאי לעשות כך. כדי להיות בטוחים שאתם רוכשים קרקע אטרקטיבית שאכן תניב רווחים בעתיד, כדאי להיעזר בחברות המתמחות ברכישת קרקעות להשקעה.

לתת למומחים לעזור לך

מעוניין לרכוש קרקע להשקעה? אם אינך משקיע מקצועי, כדאי שתיעזר במומחים על מנת לוודא שאינך רוכש שטח לחינם. אנשי מקצוע יודעים כיצד לאתר קרקעות אטרקטיביות, לבדוק את מהימנות המוכר ואף לחזות את הסיכויים לכך שהקרקע תופשר ושהקונה יוכל ליהנות מתשואה נאה על השקעתו. 

כדי להימנע מטעויות וכדי שלא תשקיעו את חסכונותיכם ברכישת קרקע שלא תאושר לבנייה, או תופקע על ידי המדינה לצורך הקמת נתיבי תחבורה, תנו למומחים לעזור לכם.

דעו מה אתם רוכשים

לפני שאתם מחליטים לרכוש קרקע להשקעה, אל תחסכו במאמצים על מנת לוודא שאתם משקיעים את כספכם באפיק ריאלי לרווחים. בדקו מה טיב הקרקע, למה היא מיועדת בעתיד, מה הסיכויים להפשרתה לבנייה בשנים הקרובות, האם קיימים הליכים להפשרתה, ואם כן, באיזה שלב הם נמצאים. 

כאשר יזמים מציעים לכם להצטרף לפרויקט עתידי ולרכוש קרקע להשקעה באחד המיזמים שלהם בדקו בועדת הבנייה המקומית והמחוזית שהתכניות אכן מאושרות, ואל תסתפקו באישור מהוועדה המקומית בלבד. זכרו שהשקעה בקרקע היא השקעה לטווח ארוך, והתאימו את הרכישה לצורכיכם, כמו כן זכרו שהשקעה בקרקע היא סוג של הימור, והתאימו את רמת הסיכון למצבכם.

מהו נדל"ן להשקעה ? כיצד לומדים לבחון עסקת נדל"ן ? העולם הזה מורכב ורחב מאוד אך למיומנים ביותר מצפה פוטנציאל תשואה אדירה. 

תמיד תהיתם מה המשמעויות של המושגים המורכבים בעולם הנדל"ן ? ריכזנו עבורכם את מילון המושגים הדרוש להשקעה הבאה שלכם..

האם במרכז הארץ עוד נותרו עסקאות רלוונטיות למשקיעים? האם ישנן קרקעות להשקעה במחיר סביר במרכז הארץ ?